.

środa, 19 grudnia 2012

Święta mają coś z Bajki..

Zasłuchałam się....

Edyta Geppert - Święta z bajki (sl.Jacek Cygan)

miło się pamięta
Zapach domu na Święta
Co kominem wybiega
Z życzeniami do nieba

Pierwsza gwiazdka już w barszczu
Kolędujmy bez fałszu
Nie wytrzyma i święty
Gdy pod drzewkiem prezenty

Święta mają coś z bajki
Każdej zimy pisanej od nowa
W oknie puchu kołderka
W każdym sercu iskierka
By ogrzała się noc grudniowa

Święta mają coś z bajki
Którą każdy dostaje w spadku
Choć wiem co jest prawdziwe
Jednak zawsze się dziwię
Ile życzeń mieści się w opłatku

Jak miło się pamięta
Zapach domu na Święta
Gdy stoimy przy stole
Z wypiekami na czole

I wśród tej ciszy nocnej
Świat na chwilę odpocznie
Mama spojrzy na Tatę
I podniesie opłatek

Święta mają...

Jak miło się pamięta
Zapach domu na Święta
Już kolęda ożyła
Smutki w sercach stopiła

I Jezus malusieńki
Na płatkach płynie w błękit
Musi zdążyć, niebożę
Z życzeniami za morze

...cisza...

Post dedykuję Maryś...w podzięce za moją wieczorną zadumę...

6 komentarzy:

  1. Miło, że przypomniałaś słowa tej piosenki...
    mają w sobie coś z bajki...;)
    Pozdrawiam...korzennie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu:)
      ..ja też uważam, że są iście bajkowe:)
      Pozdrawiam!
      Ola

      Usuń
  2. Tylko nie ma tej kołderki białej za oknem:-) Najfajniejsze jest to, że możemy je tak bajkowo co roku przeżywać, choć w tym roku mój M. nie będzie z nami na Wigilię - bo ma dyżur aż do I dnia Świąt.
    Olu, pozdrowionka i miłego dnia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, podobno w weekend ma padać śnieg, więc może jeszcze jest szansa na białe Święta:)
      Ściskam Kochana, wiem jak to jest gdy Rodzina pracuje w Święta.. Buziaki:*

      Usuń
  3. Kochana Oleńko, wzruszył mnie komentarz a tu taka niespodzianka, no ale widzę, że nasz słabość idzie tymi samymi ścieżkami ;)))))))))
    Całuję Was cieplutko, wzruszona, ale te łezki wzruszenia co mi moczą oczy są chyba najważniejsze... Znaczy ja je uwielbiam
    Dziękuję (zasłuchana)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maryś!! Cieszę się, że mogłam odwdzięczyć Ci się chwilą "pozytywnego" wzruszenia:)
      Buziaki Kochana!:)

      Usuń